background

Our LOVE never stOp !(:

3 May 2011

mamy u'r my hero!!

Disaat engkau mimpi dia jaga,
Kau bersenang dia berkerja,
untukmu tiada terbatas,
 memberi tak mintak dibalas,
ingin di binanya untukmu,
kehidupan yang sempurna,
punya kekuatan jiwa,
punyai maruah!,

leterannya dari rasa luhur,
menegur sebelum terlanjur,
itulah yang diwarisi,
pesan ibu terpahat di hati,
beringat-ingat lah,
berpasan-pesan,
untuk kebaikan,
marah bukan kebencian,
tapi tanda sayang!

Engkau semakin dewasa,
 Berjiwa merdeka,
Sedang dia semakin tua,
Membilang usia,
Di saat kau Berjaya,
Dia tiada berdaya,
Semoga kau tak lupa….
Jasa bonda!!!








Hi & assalamualaikum..

Dengar je lagu jasa bonda berkumandang.,,
Ingt plak kt mamy aku..
Yup..
Aku taw,,
Xmudah untk mnjdi seorang ibu yg btul2 tekun sprti beliau..
Slma ni,,
Aku dibsarkn dngn limpahan kasih syg dan kemewahan yg tlh dikurniakn oleh allah melalui beliau..
Yang membuatkan aku alpa dan trleka..
Namun,,
Aku kagum..
Kagum dgn mamy..
Coz
Mamy dapat membesarkan kami adik-beradik,
walaupun,
tanpa daddy di sisi..
aku redo..,,
aku trima,,
dan
aku fhm situasi antara mereka..
wlaupon,,
aku sedih..
sedih dgn
perpisahan antre mereka..
tapi aku taw
perpisahan
adalah
 yg trbaik  baik untuk mereka..


dengan  sebuah ikatan yang suci,
tercipta lah aku..
dari segumpal darah,
lalu membentuk daging,
dan
sedikit demi sedikit,,
terhasillah jasad..
sebelum ditiupkan roh untuk menghidupkan seseorang manusia..
selama 9bln 10hari,,
beliau mengusung perut kehulur kehilir,
namun,,
demi bayi yg dikandung,
segala penat lelah sanggup diketepikan..
itulah tanggung jawap yang amat berat untuk di galas bagi wanita yang bergelar ibu..
tak terucap dek kata2 untuk mengambarkan pengorbanan seorang ibu..
sejak dari aku kecil,,
aku dan adik2 didik,
di asuh dan dibesarkan dngn penuh kasih syg..
jika kami sakit,,
mamy lah yg pling ssah hati..
dia akan menjaga kami tanpa kenal erti jemu,,
apatah lg,,
mengeluh..
aku faham,,
mungkin mamy penat atau mungkin tertekan,
tetapi,,
demi kami adik beradik,
beliau tolak ketepi..
pernah seuatu ketika dahulu,,
mamy tersungkur..,
mengalah..
tapi,,
beliau bangkit demi anak2 yg dikasihi beliau..
sebagai seorang anak,,
setinggi manapun kita,,
tapi kita harus sedar dan berpijak di bumi yg nyata..
kerna,,
jika bukan krna seorg wanita yg brgelar ibu,,
tidak lahirlah kita di dunia ciptaan maha kuasa ini..

betul kata orang2 tua dhulu..,,
seorang ibu,,
mampu menjaga 10org anak..
tp,,
10org anak,,
Belum tentu dapat menjaga seorang ibu..


p/s: “syurga di bawah telapak kaki ibu”


No comments:

Post a Comment